söndag 22 mars 2015

Sängliggande

Jag ligger  i sängen och läser bloggar och pinnar saker på Pinterest. Jag borde beskära äppleträd och städa. Men jag ligger kvar här. En lite stund till i varje fall. Jag och storebror hade tänkt åka till badhuset idag och öva simning, men bara tanken på att glida ner i kallt vatten tillsammans med hundratals andra människor i ett stimmigt Åbybad gör mig smått ängslig. Tror vi får ta badet nästa vecka.

I eftermiddag kommer några kompisar över på middag så förr eller senare måste jag ta mig ur sängen. Jag ska laga asiatiska revbensspäll och cole slaw hade jag tänkt. Nu frågar lillasyster om vi kan pyssla. Ett sånt erbjudande är ju svårt att motstå. Kanske jag kan krypa ner i sängen igen lite senare. Jag vill läsa och lyssna på poddar, men det får kanske bli ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar