onsdag 6 mars 2013

En resa senare

Stasimuseet
 Berlin var fantastiskt, om än ganska snöigt och kallt. Fick en så rejäl dos med restaurangbesök, drinkar och sovmorgon, att jag faktiskt kände mig lite botad från det när vi kom hem. Räknar dock med att suget efter att gå ut snart kommer tillbaka.

Göteborg känns ganska litet nu tycker jag. Berlins fantastiska variation vad gäller restauranger, museer, mysiga kvarter, gallerier, udda butiker med mera, får Göteborg att kännas som en liten grå förort i jämförelse. Men jag gillar å andra sidan småstadskänslan som finns i Göteborg, eller åtminstone i mina kvarter i Majorna. Här är jag hemma och Berlin är bara 80 minuter bort med flyget. Men jag tror att om jag skulle bosätta mig utomlands någon mer gång i livet, skulle jag helst vilja flytta till just Berlin. Det är något speciellt med den staden.

Mer om vår helg i Berlin har jag skrivit om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar