onsdag 20 februari 2013

Snart så

På väg hem från dagis idag berättade jag för Lillasyster att nu är det bara en dag kvar tills farmor kommer på besök.

-JA! ropade hon då. Jag gillar hon med det vita håret!

Lillasyster har lite svårt att hålla reda på farmor och mormor och farfar och morfar och allt vad de heter. Det blir lite hur som helst eller så skiljer hon på dem hjälp av hårfärg. Sen sa hon:

-Men jag vill inte kramas. Jag kramar bara min hund (favoritgosedjuret).

Så det så. Bestämd är hon men jag kan tänka mig att Lillasyster resonerar lite annorlunda när farmor väl är här.

Anledningen till varför farmor kommer hit är för att jag och Ola drar till Berlin i helgen och hon ska passa sina barnbarn. Om två dagar sitter vi med andra ord på ett plan söderut och det ser jag så vansinnigt mycket fram emot!

Vi har inte planerat något särskilt. Vi ska ta det lugnt, äta Berlinfrukost på nåt café mitt på dan, dricka öl och drinkar på roliga barer och ha kul i störta allmänhet. Eftersom vi ska bo hos en av Olas kompisar och hans flickvän, som numera är bosatta i Berlin, får vi två bra guider på köpet. Kan inte bli annat än bra tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar