söndag 3 februari 2013

Jag tittar på

Vi har börjat kolla på tv-serier på Netflix. Där kan man helt lagligt streama både serier och filmer och det funkar faktiskt riktigt bra. Utbudet motsvarar inte riktigt min smak, i synnerhet inte när det gäller filmer, men det finns några serier som jag gillar.
Bild från imdb.com.

Jag och Ola har nyligen sett klart första säsongen av The Killing. Oj, vad bra den var! Om jag har förstått det hela rätt, är The Killing den amerikanska motsvarigheten till den danska serien Brottet. Netflix har bara den första säsongen tyvärr, så nu får vi leta upp nästa säsong någon annanstans. Serien är otroligt beroendeframkallande och nu bara måste vi få veta hur det går.

Nu ska vi börja kolla på Breaking Bad, som vi helt missat fram till nu. Har sett ett avsnitt än så länge och det verkar lovande.

Bäst av allt är ändå själva mysfaktorn med att krypa ner med datorn i sängen och kolla på TV. Och att kunna se så många avsnitt man vill på samma gång. Älskar det.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är ju världens bästa grej! Börja kolla serier när de slutat gå. Så att man slipper vänta!

    SvaraRadera
  2. På söndag börjar Brottet tre på tv.

    SvaraRadera
  3. Josefine: Ja nu står inte jag ut med att vänta längre. Tittar också hellre när de slutat gå så man kan se hela säsongen på en gång!

    Anonym: Ska börja kolla på den så fort jag är klar med andra säsongen av The Killing. Vilket jag blir ikväll. Tjoho!

    SvaraRadera