tisdag 9 april 2013

Jag är grym (ibland)

Hur går det egentligen med sockeravgiftningen? Den jag påbörjade förra veckan? Jo, tack det går bra. Över förväntan faktiskt. Sötsuget var ganska jobbigt de första föra dagarna, men fram mot helgen började det klinga av. Jag satt till exempel i ett bil hela vägen upp till Stockholm i fredags, utan att äta vare sig av kakorna, chipsen eller dricka av läsken som de andra i familjen packat med sig. Eftersom leda vanligtvis är en vanlig fallgrop för mig när det gäller sötsaker och den där bilresan var galet trist är det extra imponerande enligt mig.

Jag unnade mig lite gott i söndags när vi var på Långbro värdshus och åt brunch. Efterrättsbordet var ljuvligt och att inte smaka av de små minibakverken hade varit ren galenskap om ni frågar mig. Jag åt även lite mörk choklad i helgen, men nu är det vardag igen och avgiftningen är återupptagen.

Än så länge har mina ändrade matvanor inte haft så stor inverkan på min mage. Men det är ganska skönt att inte vara så sugen på sött hela tiden. Så jag fortsätter ett tag till.

1 kommentar: