onsdag 25 juli 2012

The running girl

Hur går det med löparskolan kanske någon undrar? Jo tack, det går bra, blir svaret på den frågan. Jag är nu inne på 5:e veckan och jag får sakta men säkert bättre kondis.

Kvällens runda i Slottsskogen var fantastisk. Inte nog med att solen sken och parken var full av glada, öldrickande semesterfirare, jag lyckades springa totalt nio minuter (låter inte så mycket jag vet men jag är nybörjare och för mig är det mycket!) och var glad som en lärka efteråt. Jag hade tänkt ta det lite lugnt, eftersom jag drack en aning för mycket vin igår och jag gick och la mig klockan tre på morgonen, men när jag väl var ute och sprang gick det så bra att jag bara fortsatte helt enkelt. Det var en riktigt skön känsla och bra för självförtroendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar