fredag 4 januari 2013

Plankan i procent

Ojojoj. Nu har jag antagit en utmaning, nämligen plankan i procent. Jag hoppas att denna utmaning ska göra susen för min motivation att träna bort ryggvärken jag dras med. Utmaningen går ut på att förbättra tiden man klarar av att göra plankan så  mycket som möjligt, under januari månad. Jag läste om det hos Katta kvack, som i sin tur länkade till Upp och Hoppa.

Jag gjorde mitt maxtest för en stund sedan, medan barnen tittade på Gladiatorerna (ironiskt nog) och min tid blev 1 minut och 15 sekunder. Får se om jag lyckas förbättra min tid till den 31 januari! Någon mer som hänger på? Ja, gör det!

2 kommentarer:

  1. Jag är på. Jag har ju ändå börjat träna och tycker att plankan känns bra. Gillar det statiska. Min maxtid är 1.05 hittills (idag) och 1.01 på första passet den 2:a Jan.

    SvaraRadera