måndag 4 januari 2016

2016 ska jag...

Det där med nyårslöften är svårt. Eller det är väl ganska lätt att lova nåt, men jag brukar vara rätt usel på att hålla, åtminstone när det gäller nyårslöften. Men jag tycker det är ganska roligt att skriva ner några önskningar i början av året och vid årets slut se vad som blev av. Vad man faktiskt prioriterade eller hann med. Förra året skulle jag tydligen lära mig fickparkera, träna mer och byta ut staketet på kolonin. Inget av det hände. Men några saker från förra årets lista blev faktiskt av, vi åkte skridskor med barnen, jag köpte nya glasögon och vi bjöd in våra vänner till en filmfestival till exempel. (Den där filmfestivalen får det bli repris på i år me.)


Detta är vad jag vill göra under 2016, både högt och lågt.

1. Skriva och rita
2. Köpa ett makroobjektiv till kameran
3. Laga mer vegetarisk mat (minst 2 ggr i veckan)
4. Gå ut med Ola oftare
5. Lära lillasyster att simma
6. Åka till Portugal
7. Skaffa nytt staket till stugan
8. Fixa fönstren på stugan
9. Köpa en matta till vardagsrummet
10. Lära mig fickparkera
11. Mer musik (lyssna på mer nytt, gå på fler spelningar, WoW)
12. Gå en kurs (vet inte i vad än, vill bara lära mig nåt nytt)

Jag gillar att planera, särskilt resor och andra roliga saker. Det gör den inrutade vardagen lite mer uthärdlig, när man vet att man har roliga saker att se fram emot. Än så länge har jag väldigt få planer inför det nya året. Det enda jag vet just nu är att jag ska gå på Tame Impala i Stockholm i februari och att jag fyller 40 i april. Det där sistnämnda tycker jag dock inte att det är så kul att planera inför. Men det är ju en bra ursäkt för att åka på en kul resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar