tisdag 19 januari 2016

Bäst just nu

Jag har jobbat hemma idag och har inte behövt tampas med all snö som fallit över Göteborg i natt. Så jag skulle kunna ha med Snö på min bästa-lista nedan för jag tycker det är så otroligt fint när jag tittar ut på trädens snötunga grenar. Men jag vet att imorgon, efter att ha sladdat omkring med bil till jobbet, letat parkering som inte finns för det är stora snödrivor där det brukar vara parkeringar osv, vet jag att jag inte kommer älska snön längre. Jag brukar gilla vintern i ungefär en dag. Så det blir alltså ingen snö min bästa-lista, men mycket annat som är fint.

Bästa podd: Mellan raderna
Jag älskar mellan raderna, som är en podd om läsning. Karin Jidhe och Peppe Öhman är roliga att lyssna på och de är kunniga och de pratar ofta om böcker jag gillar eller som jag är nyfiken på att läsa. De har bra smak helt enkelt. Lyssna här.

Bästa TV-serie: Weissensee
Det är lite tunt på TV-seriefronten så här års, men på SVT Play finns det en del bra att titta på. Jag har precis tittat klart på sista avsnittet av Weissensee och det var bra. Jag har gillat alla tre säsongerna och nu blir det lite tomt när serien är slut. Jag gillar också att den är på tyska, allt annat jag tittar på är på svenska eller engelska.

Godast just nu: Apelsiner
Jag frossar i apelsiner för tillfället. De är ju som godis, så otroligt söta och goda! Äter minst en om dagen.

Bästa bok: Utan personligt ansvar
Just nu lyssnar jag på Utan personligt ansvar, som ju är fortsättning på Egenmäktigt förfarande, och jag är lika frustrerad på Ester Nilsson den här gången som när jag läste första boken. Inledningsvis var jag lite osäker på om detta var en bok som passade att lyssna på för det händer inte så mycket. Men det går alldeles utmärkt. Lena Anderssons språk är helt fantastiskt och hon är så spot on i sina analyser av mänskligt beteende.

För övrigt, det här med att lyssna på böcker, så mycket min grej just nu! Älskar att somna på det sättet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar