tisdag 14 augusti 2012

Det här med att skaffa sig nya vanor

Nu är jag inne på vecka 8 av min löparskola. Det innebär att om fem veckor ska jag kunna springa 5 kilometer. Det är bara en månad kvar. Det känns fortfarande osannolikt på ett sätt, men samtidigt börjar jag tro att jag ska klara av det. Eller va fan, det är klart jag kommer klara det!

Hur som helst ser jag fram emot att nå målet. Det kommer kännas så skönt! Jag är normalt dålig på att slutföra saker jag påbörjat och det är något jag gärna vill ändra på. Och tänkt vilken kondis jag kommer ha då. Jag har längtat efter mer ork och nu får jag ju mer av det varje dag.

Ett delmål är redan uppfyllt. Jag ville få träningen att bli en vana och något jag längtar till. De senaste veckorna har det verkligen varit så. Det känns i hela kroppen att det är dags att ge sig ut på en runda. Jag känner ett sug efter att röra på mig och det är jag väldigt nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar