söndag 19 augusti 2012

Renoveringskaos

Helgen brukar kännas kort, men när man renoverar känns den som ett ögonblick. De senaste dagarna har jag och Ola spacklat, slipat och målat till förbannelse, men vi är ändå långt i från klara. Vi har också sovit på en uppblåsbar madrass i vardagsrummet. Min rygg gillar inte den madrassen och mitt psyke gillar inte att alla våra sovrumsmöbler nu trängs i vardagsrummet. Nej, renoveringskaos är ta mig fan det värsta jag vet.

Tur då att jag har haft lite roligt i helgen också. Igår kväll var jag och min fina vän L på Vi viet och käkade god vietnamesisk mat och sen åt vi efterrätt och drack vin på Björns bar. Inte tråkigt alls. Idag kom mina fantastiska föräldrar till undsättning när jag målade sovrumsväggar och Ola jobbade. När jag målat färdigt åkte vi alla till Liseberg och solen sken på oss när vi var där. Så på det hela taget har det ändå varit en bra helg.

Nu ska jag bara försöka samla på mig lite energi inför nästa vecka. Renoverandet fortsätter och storebror börjar skolan igen och jag har fullt upp på jobbet. Jag behöver mycket energi. God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar