måndag 20 augusti 2012

Jag, en föreläsare?

Imorgon ska jag för första gången hålla i en föreläsning om jämställdhet. Jag har sedan december gått en utbildning i jämställdhetsintegrering via jobbet och nu har vi kommit till den punkten att det ska bli lite verkstad av all utbildning. Är mycket uppspelt över detta. Och nervös naturligtvis. Men mest uppspelt för jämställdhet tycker jag är ett så viktigt ämne och jag är superengagerad.

Idag fick jag också boken "Med uppenbar känsla för stil" av Stephan Mendel-Enk, av en av utbildarna. Jag har faktiskt inte läst den ännu, även om jag tänkt göra det i en evighet. Blev extra sugen på att börja med den på en gång när jag såg hur tunn den är, 127 sidor. Jag älskar tunna böcker! Så nu lägger jag "Niceville" åt sidan (är ändå inte övertygad om att det är min typ av bok och den är på nästan 500 sidor, inte bra med andra ord) fördjupar mig istället i manlighet ett tag framöver.

2 kommentarer:

  1. Men gud! Vad spännande! Var, för vilka, hur länge??? Tell me, tell me, tell me!

    SvaraRadera
  2. Haha! Det var för min arbetsgrupp, inget märkvärdigt alls. Det gick ganska bra, jag var inte så bra på att hålla mig till manus om man säger så. Bra övning dock. Jag kommer snart hålla fler sådana här föreläsningar på jobbet så jag blir förhoppningsvis bra på det så småningom!

    SvaraRadera