onsdag 26 september 2012

Taktisk

Bild lånad från Blocket
Jag har en ny kvällsrutin. Varje kväll innan jag ska gå och lägga mig, surfar jag in på Blocket och tittar på kattungar som är till salu. Det är inte klokt vad söta de är. Jag terroriserar Ola dagligen med bilder på de gulligaste ugnarna och det har haft avsedd effekt. Nu säger han inte längre att vi ska renovera vardagsrummet innan en katt får flytta in här, men han envisas med att vi åtminstone ska göra klart de rum som vi påbörjat. Men jag vet inte hur länge han ska kunna stå emot. Vi är ju faktiskt skitlångsamma när det gäller renovering. Kanske den lille killen på bilden ovan kan få honom att tillslut lägga ner sina argument? Jag testar.

2 kommentarer:

  1. Alltså... så här ska ju Ola tänka: "Åh vad mysigt det blir att gosa med en liten kattunge när jag gjort nåt jättetråkigt som att renovera". Då finns liksom katten på plats för att motivera och belöna Ola för varje liten list han målat. Bara att plocka upp den en stund. Katten kan vara med honom när han kollar soa själv. Finns ingen anledning att vänta tills allt är klart. Fattar ju alla. Speciellt när de är så sjuhukt gulliga som plutten på bilden.

    SvaraRadera
  2. Josefine du är så himla smart! Jag fortsätter min kampanj ikväll, du är välkommen hit när du vill för att hjälpa till!

    SvaraRadera