onsdag 5 september 2012

Fyra bra grejer


Här sitter jag i soffan och har det bra. Letar efter flygbiljetter till London och kollar om det finns någon bra lägenhet som jag, min syster och hennes döttrar kan hyra över en helg. Vi ska förhoppningsvis åka på en spontan shoppingresa. Annat som är bra:

Jag äter glass.
Läser lite i Mats kamp (den är mycket bra).
Jag beundrar min lilla hög med nya böcker
Jag skulle bara beställa Nina Hemmingssons diktsamling och Mörk jord, bokcirkelboken, men på Bokus hade de utförsäljning av av en hel del titlar så jag fyndade Tiger av Mian Lodalen och Utrensning av Sofi Oksanen också. Det är definitivt så att jag köper böcker i betydligt snabbare takt än jag läser dem. Att jag dessutom slinker in på biblioteket och lånar hem lite serier emellanåt, bidrar till att många böcker jag köper aldrig blir lästa. Min plan för hösten är dock att läsa mer och titta på tv mindre. Vill verkligen ägna mig mer åt mina böcker nu när jag kommit in i ett så skönt läsflow.

2 kommentarer:

  1. Du vet... det är den ljuva pensionärsframtiden du bygger upp också. Då blir det mer vin choklad bok och mindre byta blöja tömma potta bryta isär skrikande barn. HALLELUJA!

    SvaraRadera
  2. Ja va gött det ska bli när man är dekadent pensionär!

    SvaraRadera