lördag 1 september 2012

Trängsel

Åkte buss till jobbet igår. Det fick mig att känna mig som en miljömedveten och ansvarsfull person. På morgonen alltså. Efter att ha färdats i 1 timma och 35 för att åka hem från Tuve och att hämta Lillasyster på dagis, var jag mest bara sur. Det är nästan en timma längre än vad samma resa tar med bil. Med andra ord var jag inte särskilt sugen på att sälja min bil.

Om några månader införs trängselskatt i den här stan. Det kommer bli dyrt för mig att åka till jobbet med bil. Jag vill å andra sidan inte vara en miljöbov. Men det är lite för långt för att cykla. 1 timmar och 35 minuters restid med buss innebär längre dagar för barnen på fritids/dagis. Ett klassiskt dilemma. Önskar just nu att mitt jobb låg lite närmre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar