söndag 2 september 2012

Kulturtant

Nu har jag läst ut "Med uppenbar känsla för stil" av Stephan Mendel-Enk. Jag gillade den mycket. Särskilt avsnittet om manlig vänskap som var både roligt att träffsäkert. Rekommenderas.

Nu läser jag Niceville. Det var längesedan jag läste en bestseller. Oftast gillar jag inte böcker som ligger på topplistorna, jag antar att det beror på att jag får för höga förväntningar på böcker som alla säger är bra. Har inte kommit så långt på Niceville, men än så länge gillar jag den. Kommer snart lägga den åt sidan dock för det är dags att börja läsa nästa bokcirkelbok.

Ja, jag är med i en bokcirkel. Är mycket nöjd med det. Vi har än så länge haft två träffar och båda böckerna vi läst har jag gillat. Jag har också gillar vinet vi druckit och att vi pratat om mycket annat böcker. Till nästa gång ska vi läsa Mörk jord av Belinda Bauer. Det är en deckare, vilket inte direkt är min genre, men det är ju det som är det fina med bokcirkel. Man läser sånt man inte skulle ha läst annars och förhoppningsvis leder det till nya upptäckter och så vidare.

Bokcirkelboken ligger och väntar på mig på Hemköp tillsammans med Nina Hemmingssons diktsamling som jag beställde samtidigt. Den ser jag också fram emot att läsa. Är en novis vad gäller poesi, men Nina Hemmingsson är så briljant att jag kallt räknar med att älska hennes dikter. Så vad gäller läsning har jag en del att ta tag i framöver. Underbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar