fredag 2 november 2012

Dag 9: 10 favoritböcker

Ännu en svår lista att skriva. Jag läser mycket så det finns många bra titlar att välja bland. Det underlättar att jag är medlem på boktipset.se, för där jag betygsätter alla böcker jag läst. Annars hade jag nog glömt bort många av de fantastiska böcker jag läst.

Det blir en konstig blandning av feelgood, klassiker, social realism och serier för det är vad jag gillar att läsa. Åtminstone idag listar jag de här böckerna högst.

1. Jag är din flickvän nu
    Nina Hemmingsson

2. Främlingen
    Albert Camus

3. Tillsammans är man mindre ensam
    Anna Gavalda

4. Yarden
    Kristian Lundberg

5. Liten parlör för älskande
    David Levithan

6. Husfrid
    Alison Bechdel

7. Bröderna Lejonhjärta
    Astrid Lindgren

8. Prins Charles känsla
    Liv Strömquist

9. Farväl till vapen
    Ernest Hemingway

10. Dansare
    Colum McCann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar