onsdag 7 november 2012

Svinet

Igår var jag och Lillasyster på Majornas bibliotek. Vi skulle lämna tillbaka böcker, men när jag väl var där kunde jag inte låta bli att gå förbi seriehyllan och låna hem en ny bok. Jag tycker det lilla biblioteket är ganska trist jämfört med många andra, men just utbudet av serier är stort och bra.

Igår gick jag hem med Svinet av Åsa Grennvall. Den är fantastiskt bra. Hemskt och ruskig men bra. Egentligen borde jag läsa bokcirkelboken Crème fraiche av Suzanne Brøgger, men jag kommer aldrig in i den. Egentligen tycker jag den är bra för jag gillar attityden och humorn, men av någon anledning dras jag hela tiden till annat läsbart. Just nu kan jag inte få nog av och jag tycker om i stort sett allt jag läser. Alla serier kan ju inte vara bra egentligen. Lite konstigt att mitt normalt så välfungerande kritiska tänkande lite sätts ur spel när det gäller just serier. Ja ja, så är det i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar