onsdag 10 oktober 2012

Trög

I morse var det två grader ute när barnen gick till dagis/skola i sina tunna tygskor och det fick mig att känna mig som en dålig mor. Det var ju svinkallt! Vi har letat efter höstskor till barnen i flera veckor, men överallt har deras storlekar varit utsålda.

Ikväll jagade vi iväg till Frölunda torg, timmen innan stängning och letade desperat efter lämpliga skodon. Vi bestämde oss för att hoppa över höstskosteget och gick direkt på supervarma vinterdito istället. Superdyra är också ett passande adjektiv för att beskriva skorna vi tillslut köpte.

Alltså. Inga pengar över till min och Olas garderob (det enda vi kom hem med var en ny tvättkorg från Clas Olsson, jippie!) och det känns inte särskilt bra. Jag hade gärna dämpat min höstdeppighet med lite meninglös shopping, men nej. Jag får hitta ett billigare sätt att muntra upp mig själv.

 För det här med att pengarna inte räcker till har inte alls att göra med att jag och Ola bodde en natt på herrgård nyligen, eller alla luncher och fikor och middagar vi köper ute eller på att vi lägger hutlösa summor på de bilar som tar oss till jobbet varje dag. Nej, inte alls.

Ibland undrar jag när jag ska bli vuxen.

2 kommentarer:

  1. ja fan vad man slösar bort pengar hela tiden. men ett litet tips: http://everythingaustralian.com.au/ där kan man köpa bluntstones till kidsen för 350 spänn och till sig själv för 650 :)

    SvaraRadera
  2. Tack för bra tips! Ska genast kolla upp.

    SvaraRadera